Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Μα αυτή είναι η Παναγιά μου!


web statistics


Μαρία, ποία είναι αυτή η εικόνα της Παναγίας πάνω στο γραφείο σου; Δεν την έχω ξαναδεί!

-Αυτή είναι η Παναγία μου! Δε σου έχω μιλήσει ποτέ γι’ αυτήν; Η εικόνα της βρίσκεται στην Άνδρο! Στο μοναστήρι του Αγίου Νικολάου! Την αποκαλούν «Παναγιά Μυροβλύτισσα» ή «Κυρά Ανδρειώτισσα» ή «Ρίζα του Ιεσσαί».

-«Ανδρειώτισσα» τη λένε επειδή είναι στην Άνδρο! «Μυροβλύτισσα» γιατί;
-Διότι η αγία εικόνα μυροβλύζει. Κι είναι τόσο ευωδιαστό το μύρο Της! Σαν την καθαρή και πάναγνη ζωή της. Δύσκολα ξεχνάς την ευωδία του. Χειροπιαστό θαύμα του Θεού!! Νιώθεις την Παναγία Μητέρα μας συνέχεια πλάι σου! Έχω ακούσει ότι κάνει και θαύματα το μύρο της Παναγίας.


-Εξήγησέ μου και το άλλο όνομά της. «Ρίζα του Ιεσσαί».
-Κοίτα την εικόνα Της… Αν την προσέξεις καλά, θα δεις ότι η Υπεραγία Θεοτόκος είναι καθισμένη σαν σε θρόνο στη ρίζα ενός δέντρου! Στα κλαδιά του δέντρου είναι αγιογραφημένοι όλοι οι προφήτες που μίλησαν για την καταγωγή της Παναγίας από τον Ιεσσαί, τον πατέρα του Δαυίδ!
-Τελικά, τα πάντα στις αγιογραφίες είναι συμβολικά και μας διδάσκουν. Πότε γιορτάζει;
-Γιορτάζει στις 2 Ιουλίου! Την ημέρα αυτήτιμάται η κατάθεση της Τιμίας Εσθήτος της Παναγίας μας! Διότι, η εικόνα αυτή πριν από πολλούς αιώνες βρισκόταν στην ένδοξη Μονή των Βλαχερνών στην Κωνσταντινούπολη, όπου φυλάσσεται η Εσθήτα (=φόρεμα) της Παναγίας, και γιόρταζε προς τιμήν αυτού του κειμηλίου της Μονής. Έτσι, όταν μετά από χρόνια, το 16ο αι., δωρίστηκε η εικόνα της Παναγίας στην Ι.Μ. του Αγίου Νικολάου στην Άνδρο, συνεχίσθηκε να τιμάται στη γιορτή αυτή. Και γίνεται μεγάλο πανηγύρι στη γιορτή τη!
-Δηλαδή;
-Από νωρίς το βράδυ της 1ης Ιουλίου μέχρι τα ξημερώματα της επομένης κόσμος από όλη την Ελλάδα έρχεται στη ολονύκτια αγρυπνία του μοναστηριού για να τιμήσει την Παναγία. Γίνεται και λιτανεία. Η μία και μοναδική φορά που βγαίνει η εικόνα της Παναγίας μας από το τέμπλο του Ναού, τυλιγμένη μ’ ένα άσπρο σεντόνι για να απορροφά το μύρο, είναι η ώρα της περιφοράς της μέχρι την είσοδο της Μονής. Τα πάντα μοσχοβολούν!
-Μη μου λες άλλα. Τα υπόλοιπα θέλω να τα ζήσω μόνη μου, όταν θα πάμε στην Άνδρο.
-Τα υπόλοιπα θα μας τα πει Εκείνη.

Ορθόδοξο Χριστιανικό Περιοδικό "Προς την Νίκη
Ιούλιος 2013 Τεύχος 761

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου